Haberler
-
Dünya İkincisi Bir Işıklı : Kardelen Kova
13.12.2018İsrail'de dün başlayan Dünya Liselerarası Yüzme Şampiyonası'nda Milli Takımda yer alan FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi 10. Sınıf öğrencisi Kardelen Kova, 50 m. kelebek müsabakasında 28,92 derecesiyle Dünya 2. si olmuştur . Bizleri gurulandıran öğrencimizi, ailesini, antrenörlerimizi , öğretmenlerimizi ve okul yönetimimizi kutlar, başarılarının devamını dileriz. -
FMV Işık Okulları Yönetim Kurulu'na Murat Kolbaşı Seçildi
13.12.20189 Nisan 2013 Salı günü yapılan yönetim kurulu toplantısında alınan karara bağlı olarak FMV Işık Okulları Yönetim Kurulu'na Murat Kolbaşı atandı. Yönetim Kurulu Başkanlığını Tufan Durgunoğlu'nun yürüttüğü FMV Işık Okulları, 127 yıldır "iyi insan yetiştirmek" misyonuyla öğrenci yetiştiriyor. FMV Işık Okulları Yönetim Kurulu'na atanan Murat Kolbaşı, 1972-1983 yılları arasında Işık Okulları Nişantaşı Kampüsünde okudu. Feyziyeliler Işıklılar Derneğinin (FID) Yönetim Kurulu Üyesi olarak da görev yapmış olan Kolbaşı, hâlen Arzum Ev Aletlerinin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütüyor. Murat Kolbaşı Hakkında Işık Okullarında aldığı eğitimin ardından 1987 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Ardından, Boston Babson College'da bir yıl lisan eğitimi aldı. 1988 yılında aile şirketinde çalışmaya başlayan Murat Kolbaşı bugün, yirmi iki yaşından itibaren yönetimde görev aldığı Arzum markasının içinde bulunmaktadır. Üst yönetimde çeşitli pozisyonlarda sorumluluklar üstlenen Kolbaşı, Arzum'u iç pazarda adet bazında birinci marka konumuna taşıyan başarılı bir girişimci ve sivil toplum destekçisidir.TOBB'da Genç Girişimciler Kurulu üyesi olmanın getirdiği sorumlulukla, üniversitelerde panellere katılarak girişimcilik deneyimlerini ve tecrübelerini öğrencilere aktarmaktan keyif alan Murat Kolbaşı; DEİK Vietnam ve Çin Konseyi üyesi, Hong Kong Konseyi kurucu üyesi, İTO Meclis üyesi, Züccaciyeciler Derneği ve Türk Kahve Kültürü Araştırma Derneği yönetim kurulu üyesi, Endeavor Danışma Kurulu üyesi olmanın yanı sıra pek çok sektörel ve sosyal derneğin de üyesidir. -
Lise Yaz Okulu
13.12.2018Lise Yaz Okulu giriş için lütfen tıklayınız.. -
QATAR MUN
13.12.2018GEORGE TOWN ÜNİVERSİTESİ / DOHA / KATAR Ayazağa Işık Lisesi MUN Kulübü öğrencileri 21-24 Şubat 2013 tarihleri arasında Katar'ın başkenti Doha'da 8.cisi düzenlenen QATAR MUN (Qatar Model United Nations) Konferansında hem okulumuzu hem de ülkemizi en iyi şekilde temsil etmişlerdir. Öğrencilerimiz konferans etkinliklerinin dışında Doha'da bulunan tümyabancı ülkelerinin elçiliklerinin yer aldığı bir resepsiyona (Political Reception) ve ardından da Güney Afrika, İngiltere ve Almanya Büyükelçilerinin yer aldığı bir panele de katılmışlardır. Konferansın son gecesinde gecesinde George Town Üniversitesi Kampüsünde düzenlenen (Cultural Night) Kültürel Tanıtım Etkinliğinde de faal şekilde yer almışlardır. Öğrencilerimiz ayrıca Doha'da bulunan dünyanın sayılı İslam Eserleri Müzesi'ni de (Islamic Art Museum) gezme fırsatı bulmuşlardır. -
NHSMUN (New York High Schools Model United Nations) 2013
13.12.2018Okulumuz MUN Kulübü öğrencileri 05-11 Mart 2013 tarihleri arasında Amerika'nın New York kentinde bu yıl 38.'si düzenlenen NHSMUN Konferansında hem okulumuzu hem de ülkemizi başarı ile temsil etmişlerdir.Farklı komitelerde dünyadaki küresel sorunlara çözüm önerileri üretmeye çalışmalarının yanısıra değişik seminerlere de katılmışlardır. Öğrencilerimiz ayrıca konferansın son gününde genel kurulun ve kapanış töreninin yapıldığı Birleşmiş Milletler Binasında görev almış ve burayı görme imkanına sahip olmuşlardır. -
Tabletli Eğitimde Samsung ve FMV Işık Okulları İş Birliği
13.12.2018"Samsung School" Dünyada Altıncı, Türkiye'de İlk Kez FMV Işık Okulları'nda! Samsung Electronics ve FMV Işık Okulları arasında yapılan iş birliği sonucunda ilk pilot derslik FMV Işık Okulları Nişantaşı Kampüsü'nde kuruldu. Dünya genelinde şu anda 27 ülkede yürütülen uygulamada FMV Işık Okulları 6. Okul olarak Türkiye'yi temsil ediyor. Tablet destekli eğitime geçerken bünyesinde özel bir Eğitim Teknolojileri Birimi kuran ve öğrenci, öğretmen ve personeline 1.100 adet tablet dağıtan FMV Işık Okulları, aynı zamanda Samsung'un geliştirdiği yeni sınıf yönetim yazılımı "Samsung School" un Türkiye'deki ilk uygulayıcısı oldu. Pilot uygulama için seçilen FMV Işık Okulları Nişantaşı Kampüsü'nde kurulan "Samsung School" interaktif bir ders ortamı sağlarken, öğrencilerin ders konularına ilgilerini yoğunlaştırarak derslerin verimliliğini arttırmayı ve öğretmenlerin de ders takibini kolaylaştırmayı hedefliyor. İstanbul, Nisan 2013 – Samsung Electronics Türkiye ve FMV Işık Okulları arasında yapılan iş birliği çerçevesinde interaktif ve akıllı eğitim platformunun temelleri atılıyor. Proje kapsamında, FMV Işık Okulları'nın tüm kampüslerinde, toplam 718 öğrenci ve 206 öğretmenin hizmetine sunulan tabletlerle, tamamen entegre ve bire bir öğrenmeye dayalı, daha eğlenceli ve daha etkili bir interaktif öğrenme ortamı yaratılıyor. Platform, GALAXY Note 10.1tablet bilgisayar ve 65 inç interaktif tahta da dâhil olmak üzere, Samsung'un en güncel teknolojilerini içeriyor. Samsung'un, FMV Işık Okulları'nda dersliklere getirdiği "Samsung School", öğretmenlere içerik ve ekran paylaşımı sağlayabilme ve eş zamanlı grup aktiviteleri organize etme olanağı sunmanın yanı sıra; öğrencilerin ders materyallerine, dersler ve okulla ilgili bilgilere ve forumlara erişmelerini mümkün kılıyor. "Samsung School"; yoklama, öğrenci geri bildirimi, not gibi verilerin girişinin yanı sıra raporlama, uygulama/ içerik kütüphanesi ve kolay dosya/ekran paylaşımı sayesinde öğrencilerin eşzamanlı kontrollerinin sağlanmasını da olanaklı kılıyor. Samsung Electronics Türkiye Cep Telefonları ve Tabletler Direktörü Selçuk Mirza konuyla ilgili açıklamasında; "FMV Işık Okulları iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz bu proje, Samsung'un, geleceğin sınıfını yaratma konusundaki yatırımlarının bir göstergesidir. Teknolojik altyapıya sahip bu yenilikçi çözüm sayesinde eğitimcilerin çok daha interaktif, ilgi çekici, eğlenceli ve mobil bir ders işleme olanağı bulacaklarına ve öğrencilerin ise, motivasyonlarını ve performanslarını yükselteceklerine inanıyoruz. Samsung olarak geleceğin eğitim metotlarının şekillenmesine yönelik geliştirdiğimiz teknolojik ve yenilikçi çözümleri yaygınlaştırmaya devam edeceğiz"dedi. Tabletli eğitime geçerken bilişim teknolojilerinin küreselleşen dünyada eğitim-öğretim sürecine katkısının inkar edilemez olduğunu belirten FMVIşık Okulları Bilgi İşlem Yöneticisi Candan Asal şunları söyledi: "FMV Işık Okulları , 127 yıllık eğitim tecrübesini sürekli ilklere imza atarak sürdürüyor. Günümüz eğitim dinamiklerinde tablet destekli eğitim, küreselleşen dünyaya entegre olup, her türlü bilgiye ulaşmayı sağlıyor. Feyziye Mektepleri Vakfı, global yazılım deneyimini de göz önünde bulundurarak bu projeyi Samsung'la yürütmeyi tercih etti. Aynı zamanda Samsung'un geliştirdiği yeni ve gelişkin sınıf yazılımı 'Samsung School'un da Türkiye'deki ilk uygulayıcısı oldu. Tablet destekli eğitimle küreselleşen dünyaya entegre olup her türlü bilgiye ulaşmayı ve Türk eğitimine katma değer sağlamayı amaçlayan FMV Işık Okulları, buradaki tecrübesini yaygınlaştırarak diğer okullarla da bilgi paylaşımı içinde olmayı hedefliyor." FMV Işık Okulları, 2012-2013 dönemi itibariyle her yıl orta ve lise kademelerinin ilk sınıfları olan; 5, 9 ve lise hazırlık seviyesi öğrencilerine verilecek tabletlerle akıllı okul projesini geliştirmeye devam ederek, dördüncü yılın sonunda tüm orta-lise kademesindeki öğrencilerini tablet bilgisayarlarıyla derslere girecek hale getirmeyi hedefliyor. Proje kapsamında kütüphane, ölçme değerlendirme, eğitim teknolojileri gibi eğitime destek veren diğer birimlerin çalışanları da tabletli eğitim süreci ve planlaması içerisinde aktif olarak yer alacak. 27 ülke arasındaki ilk Türk pilot okul Samsung Electronics'in "Samsung School" yazılımını geliştirmek amacı ile dünya genelinde 27 ülkede seçtiği okullar arasında olan FMV Işık Okulları dünya genelinde uygulamanın yürütüldüğü 6. okul olarak, tabletli eğitime geçerken bünyesinde bir Eğitim Teknolojileri Birimi de kurdu. FMV Işık Okulları, Samsung Electronics'in Türkiye'deki ilk partner okulu olarak altyapı ve planlama aşamasını tamamlayıp demo sınıflarıyla testlerine başlayarak, uygulamaya ilişkin birçok okula da danışmanlık yapıyor. Samsung School'un içeriğinde neler bulunuyor? Samsung School, öğretmenlerin interaktif ve ilgi çekici bir öğrenme ortamı yaratmasına yardımcı olan üç entegre sistem sunuyor: İnteraktif Yönetim Çözümü – Ders sırasında kullanılmak üzere geliştirilen bu çözüm, öğretmenlere; öğrencilere ders içeriklerini kolaylıkla iletebilme, öğretmen ekranını veya herhangi bir öğrencinin ekranını sınıfla paylaşma imkânı sunuyor. Bu çözüm sayesinde öğretmenler; grup etkinliklerini organize edebiliyor, hazırladıkları soru ve cevapları öğrencilere ulaştırabiliyor, testler veya kısa anketler yapabiliyor ve öğrencilerin ekranlarını kilitleyerek sınıfın dikkatini istedikleri zaman kendilerine çekebiliyorlar. Eğitim Yönetim Sistemi – Öğretmenlerin öğrencilere; elektronik ders kitaplarının, öğretici uygulamaların ve ders programlarının yanı sıra okulun yapmış olduğu duyuruları ve ders dışı etkinliklerle ilgili bilgileri ulaştırmalarını sağlıyor. Öğrenciler tüm bu içeriklere istedikleri zaman ulaşabiliyorlar. Öğrenci Bilgi Sistemi – Öğretmenler öğrencilerin; genel bilgilerini, derse katılımını, ve not bilgilerini takip edebiliyorlar. Gerçek defter deneyimi "Samsung Okul" projeleri, gelişmiş S Pen teknolojisine sahip olan Samsung'un Android işletim sistemli GALAXY Note 10.1 tableti ile birlikte yürütülüyor. S Pen sayesinde tablet bilgisayarın 10.1 inç ekranına bir kalem ve kağıdın işlevselliğinde ve hassasiyetinde yazı yazılabiliyor. Öğretmenler, akıllı tahta için hazırladığı ve kullandığı tüm içerikleri, sunum, ses, video, e-kitap vb. tüm materyalleri öğrencilerinin tabletleriyle anında paylaşabilecekler. Öğrenciler, öğretmenlerinin kendileriyle paylaştığı ya da internet üzerinden alabilecekleri içerikler ile çalışabilecek, sunumlar ve e-kitaplar üzerinde notlar alabilecek ve tüm içeriklerine tabletleri sayesinde istedikleri yerden erişebilecekler. Öğretmenler, ders içerisinde anlık olarak soru sorabilecek ya da sınavlar düzenleyerek yanıtları belirlediği sürenin sonunda anında alabilecekler. Öğretmenler, mesaj ve ödev yollayıp öğrencilerin tabletlerini ders içerisinde yönetebilecek, yoklamayı dijital olarak alabilecek ve tüm ders materyallerine anlık olarak tabletlerinden ulaşabilecekler. Öğretmenler, dersi anlatırken sınıf içerisinde kablosuz görüntü aktarım teknolojisi sayesinde, tabletlerini akıllı tahta gibi kullanarak sınıf içerisinde belli bir yere bağlı kalmaksızın ders anlatabilecekler. Öğrenci ve öğretmenler okul kütüphanesindeki dijital ortama geçirilmiş kitapları tabletlerinden okuyabilecekler. Öğrenciler okula geldiklerinde onları 'okul ekranı' karşılayacak. Okulda kullanabileceği uygulamalar dışında, kademeli güvenlik sistemi okul içerisinde öğrencilerin istediği her siteye erişmesini engelleyecek. Herkes demo sınıflardan yararlanabilecek Herkesin tabletli eğitim olanaklarından yararlanabilmesi için kampüslerinde, içerisinde öğrenci ve öğretmen tabletleriyle etkileşimli akıllı tahta bulunan demo sınıflar oluşturan FMV Işık Okulları, tüm öğretmenlerine önceden randevu alarak sınıflarıyla birlikte bu teknolojik ortamda ders yapabilme imkanı da sunuyor. Öğretmenlere tabletli eğitimin sunduğu olanaklar ve yeniliklere ilişkin her hafta düzenli eğitim verileceği FMV Işık Okulları'nda, Eğitim Teknoloji Birimi'nin okul öğrencilerinden oluşturacağı S -Tech ekipler ise diğer öğrencilere destek veriyor olacaklar. -
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun.
13.12.2018 -
Kariyer ve Meslekler Sempozyumu- Sadık Gültekin
13.12.2018Sempozyum Eğitim Uzmanı ve Vatan Gazetesi Eğitim Yazarı Sayın Sadık GÜLTEKİN'in "Kariyer ve Meslek Seçimi" açılış konuşması ile başlayacak olup, sonrasında ise sektörlerinde söz sahibi olmuş 31 farklı çalışan ve akademisyen tarafından meslek tanıtımları FMV Işık Okulları Erenköy Kampüsü'nde gerçekleştirilecektir. 23 / 04 / 2013 -
Işığımızı Paylaştık...
13.12.2018Birkaç ay önce, Babaeski Nadırlı köyü Mehmet Fevzi ÖZDEMİR İlköğretim Okulu Müdüründen bir yardım çağrısı aldık. Okullarında kırtasiye ve teknoloji açısından eksikler vardı. Öğretmenler kendi aralarında topladıkları paralarla okuldaki eksikleri ellerinden geldiğince kapatmaya uğraşmışlar ama başa çıkamamışlardı. Ayazağa Işık Lisesi öğrencilerinden bu eksikliklerin giderilmesi için yardım istiyorlardı. Bu çağrıyı yanıtsız bırakamazdık ve hemen işe koyulduk. 11. sınıf öğrencilerimizle önce ne yapabileceğimizi sorguladık, düşündük, görev dağılımı yaptık. Haftanın üç günü öğrencilerimiz,evde yaptıkları yiyecekleri okulda arkadaşlarına sattılar. Öyle bir organize olmuşlardı ki kimi yiyecek getirme işini dönüşümlü olarak gerçekleştirirken, kimi de standlarda satış yapma işini üstlenmişti. Yiyecek satışı yapan öğrencilere diğer arkadaşları, idarecilerimiz ve öğretmenlerimiz de yiyecek alarak destek verdiler. Bunun dışında gönüllüöğrencilerimiz EYP Kulübüyle işbirliği yaparak kulüp saatinde sinema gösterimi gerçekleştirdiler. Sinema saatinde öğrencilere patlamış mısır satarak elde ettikleri parayı köy okulundaki kardeşleri için ayırdılar. "IŞIK"lı olmak aile olmayı, birbirimize destek olmayı, sorumluluğu paylaşmayı da beraberinde getiriyordu, tam da bu nedenle bir katkı da matematik bölümünden geldi öğrencilerimize. ' Pi Günü 'nde yaptıkları yiyeceklerden elde ettikleri geliri bağışlayarak, projemize katkıda bulundular. 17 Nisan... Heyecanlıydık... Bu gün köy okuluna gidilecek, öğrencilerimiz küçük kardeşlerini sevindirecek, onlara "IŞIK" olacaklardı... Kolilerimiz hazırdı. Okul Müdürümüz Sayın Ömer Orhan'ın büyük desteğiyle satın almış olduğumuzbir dizüstü bilgisayar, bir fotokopi makinesi, bir yazıcı, bir projeksiyon makinesi ve perdesi, kırtasiye malzemelerimiz, küçük kardeşleri olan öğrencilerimizin kardeşleriyle seçip belirledikleri film DVD leri, oynayacakları toplar, kolilerin içinde kurdelelerle süslenmiş durumda, minik ellere ulaşmayı bekliyordu. Öğrencilerimiz büyük bir heyecanla topladıkları yardımları bizi götürecek otobüse bizzat kendileri taşıdılar. 3 saatlik bir yolculuktan sonra otobüsümüzden köy okulu göründüğünde, öğrencilerin koşarak okulun bahçesine bizi karşılamaya çıktıklarını gördük. Sıcacık gelen "Hoşgeldiniz" sesleri arasında okula girdik. Öğrencilerimiz kolileri teslim ettikten sonra okulu gezdiler. Okulun fiziksel koşullarının ve kütüphanesindeki kitap sayısının yetersizliği karşısında çok üzüldüler. Minik kardeşleriyle yakından ilgilendiler, sınıflarına girip onlarla oturdular, bahçede birlikte oynadılar. Bir saat sonra hepsinin, Hazal ablası, Sinan ağabeyi, İdil ablası, Mert ağabeyi, İrem ablası, Engin ağabeyi, Dilay ablası, Efe ağabeyi olmuşlardı. Veda vakti geldi... Ayrılamadı öğrencilerimiz küçük kardeşlerinden, veda uzadı da uzadı... Sarıldılar, başlarını okşadılar, öptüler... Tekrar geleceklerine dair söz almadan ellerini bırakmadı minik eller... Otobüsün camından dakikalarca el salladılar... Alkışlarla uğurlandı ' IŞIK' lı gençler... " IŞIK" larını paylaşmanın ve çoğaltmanın mutluluğuyla, "İYİ İNSAN" olmanın gururuyla. Çiğdem KORBEK Felsefe Öğretmeni İlk defa bir yardımı kendimiz gidip yerine ulaştırdık. Oraya gidip, yardımı yaptığımız okulu ve öğrencileri görmek gerçekten çok farklı bir duyguydu. O an keşke daha fazlasını yapabilseydik diye düşündüm. Arkadaşlarımla daha fazla yardımlar yapmaya da karar verdik dönüş yolunda. Okuldaki öğrencilerin mutluluğu, gözlerindeki parıltı hepimizi çok etkiledi. Herkesin yardımı yaptığımız andaki mutluluğu yaşamasını isterim. Tabi ki yardım faaliyetlerine daha çok zaman ayrılmasını da. Neil LEVİ 11- D sınıfı öğrencisi Babaeski Nadırlı Köyü İlköğretim Okuluna yaptığımız yardım bana çok şey kattı. Oradaki çocuklarla oynadığımız oyunlar, sohbetlerimiz, öğretmenlerle yaptığımız söyleşiler gerçekten çok keyifliydi. En güzeli de çocukların gözlerindeki mutluluğu görmekti. Onlar ' çok 'un ne olduğunu bilmedikleri için sahip olduklarıyla mutluydular. Bu bana ne kadar gereksiz şeylere üzüldüğümü hatırlattı ve pişmanlık duydum. Oysa ne kadar çok olanağa sahipmişim. İdil KOP 11- A sınıfı öğrencisi Okula gittiğimizde inanılmaz güler yüzlü insanlarla karşılandık. Okulda ana sınıfından 8. sınıfa kadar öğrenci vardı ama sınıf sayıları çok azdı. Aslında okulun konumu çok iyi olmasına karşın, yardım almada zorlandıkları için yetersiz koşullar altında eğitim yapıyorlardı. Öğretmenlerinin fedakarlığı, öğretme isteği, modern düşünce yapıları ve öğrencilere karşı bilinçli davranışları okulun ayakta durmasını sağlıyordu sanırım. Çok sıcak karşılandık, birlikte yemek yedik, öğrencilerle kalan vaktimizi geçirdik. Etrafı gezip köyün ilk taş binadan yapılan eski okulunu gördük. Çocuklarla bahçede oyunlar oynadık, futbol, voleybol, sek sek, misket oynayarak onları mutlu etmeye çalıştık. Artık geri dönme vakti gelmişti ama ben hiç ayrılmak istemiyordum. Bütün çocuklar ellerimizden tutup ' tekrar gelecek misiniz? ' diye soruyorlardı. Umarım onları tekrar görme ve bir gün biz de onları okulumuzda ağırlama olanağı buluruz. İrem ERDURAN 11- A sınıfı öğrencisi Yardım yapacağımız okul için çalışmalarımızı çok önceden başlatmıştık. Yeterli parayı toplayınca ihtiyaçları olan malzemeleri okul müdürümüzün yardımıyla satın aldık. 17 Nisan günü okula ulaştığımızda öğrencilerin büyük coşkusuyla karşılandık. Okulu gezip onlarla vakit geçirdik, oyunlar oynadık. Birilerine yardım etmek özellikle minik kalpleri mutlu etmek beni çok fazla mutlu ediyor. Onların koşullarını görünce aslında ne kadar iyi olanaklara sahip olduğumuzu daha iyi anladım. Mutlu olmak için paylaşmayı bilmek gerekiyor. Okulumuzda sosyal sorumluluk bilincinin bize iyi verildiğini düşünüyorum, sahip olduğumuz değerlerle de gurur duyuyorum. Sena YURTTUTMUŞ 11- D sınıfı öğrencisi O gün hepimiz için çok güzel bir gündü. Yardım toplamayı başarmış ve okula ulaştırmıştık. Küçük kardeşlerimiz bizden biz onlardan ayrılmak istemedik. Hem onları mutlu ettik hem biz çok mutlu olduk. Sadece o gün onlarla olmayıp tekrar geleceğimize dair söz verip onlardan ayrılmak zorunda kaldık. Paylaşmıştık emeğimizi, duygularımızı, yardımlarımızı. Bizden daha mutlu kim olabilirdi ki… Hazal DİRİL 11- E sınıfı öğrencisi Yardım ettiğimiz köy okulundaki çocukları çok sevdim. Hepsi o kadar mutlu, tatlı ve cana yakındılar ki, beraber çok güzel vakit geçirdik. Ayrılırken de bir o kadar hüzünlendik. Yaşadıkları köy o kadar güzeldi ki, kıskanmadım değil. Tekrar onlarla vakit geçirmek isterim, kardeşim oldular onlar benim. O şartlar içindeki mutlulukları şaşırtıcıydı doğrusu. Ben okulumuzdaki herkesin yardım faaliyetlerinde gönüllü olmasını istiyorum. Bir çocuğun mutlu olmasını sağlamak kadar güzel bir şey var mı?... Ayşe Beyza KUZUOĞLU 11- B sınıfı öğrencisi Açıkçası bu ziyareteen başından beri bir yardım ziyareti olarak bakmadım. Çünkü yardım denilince insanda bir acıma duygusu ortaya çıkıyor. Ben daha çok imkanlarımızı paylaşmak olarak görüyorum. Bu gezimizden sonra da artık oradakiler benim için herhangi bir kişiden öte birer kardeş gibi oldu ve eminim ki o öğrencilerin samimiyetle gülümsemeleriyle ve içten davranışlarıylakarşılaşan diğer arkadaşlarım da aynı şeyleri düşünüyor. Bizim bu kadar imkanımız varken onlar neden bu imkanlardan mahrum kalsınlar? Ya da biz onlarla imkanlarımızı paylaşabilecek durumdayken neden sadece kendimizi düşünelim? Bence herkes bu soruları samimi bir şekilde kendisine sorarsa daha paylaşımcı olabiliriz. Hamdi Kerem KÜÇÜKENGİN 11- B sınıfı öğrencisi -
RCIMUN (Robert College International Model United Nations)
13.12.2018FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi MUN Kulübü öğrencileri 2-6 Nisan 2013 tarihleri arasında İstanbul Amerikan Robert Lisesi'nde bu yıl 7.si düzenlenen RCIMUN Konferansında okulumuzu başarı ile temsil etmişlerdir.Hem tecrübeli hem de MUN Kulübünün yeni öğrencilerinden oluşan delegasyonumuz Suudi Arabistan'ı temsilen beş farklı komitede'de verimli çalışmalar sergilemişlerdir.Delegasyon üyelerinden Hakan TUNÇ (İnsan Hakları Komitesi) ve Kerim SERTTÜRK (Silahsızlanma Komitesi) komitelerinde yeterli desteği alarak Baş Müzakereci konumuna gelmişlerdir. -
"Spectrum Of Education 2"
13.12.2018"Spectrum Of Education 2" 15 ülkeden 50'ye yakın konuğumuzu 24 Nisan 2013 Çarşamba günü okulumuzda karşıladık. "Spectrum Of Education 2" 25 Nisan 2013 programında öğrencilerimiz, gelen konuk ülkelerin tanıtımını yapan sunumları gerçekleştirdiler. Tanıtım sunumlarının ardından Jamua MURTHI, Anna Maria HAAS, Elena KSENOFONTOVA, Marina LOGAN, Biljana BANJAC, Jonny Viana BORGES, sunumlarını gerçekleştirdiler. -
FMV Işık Okulları 8. Okullararası Satranç Turnuvası Başlıyor
13.12.2018Anaokulundan üniversiteye satranç tutkunu 1500 öğrenci, Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları'nın 3-5 Mayıs 2013tarihlerinde düzenlediği 8. Okullararası Satranç Turnuvası'nda bir araya geliyor Planlı hareket etme, strateji kurabilme, doğru ve çabuk karar verebilme, konsantre olabilme, takım ruhunu pekiştirme gibi temel nitelikleri pekiştiren satranç sporunu, anaokulundan başlayarak tüm çocuklara sevdirmeyi amaçlayan FMV Işık Okulları, 8.'sini düzenlediği Okullararası Satranç Turnuvası'nı bu yıl 3-5 Mayıs tarihlerinde gerçekleştiriyor. Türkiye'de yapılan en kapsamlı ve yüksek katılımlı okullararası satranç turnuvası özelliğini taşıyan etkinlikte; minikler kategorisinde 43 takımdan 129, küçükler kategorisinde 110 takımdan 550, yıldızlar kategorisinde 58 takımdan 290, gençler kategorisinde ise toplam 255 oyuncu karşı karşıya gelecek. Türkiye genelindeki üniversiteler ise turnuvaya 56 takım ve 280 oyuncuyla katılıyor. Okullarımızın ev sahipliği yaptığı, küçükten büyüğe 1.500 öğrencinin kıyasıya rekabetine sahne olacak bu büyük şöleninin açılış töreninde, sizleri de aramızdan görmekten mutluluk duyarız. AçılışTöreni : FMV Işık Okulları Ayazağa Kampüsü Dr. Özge Özge Sezerman Spor Salonu Saat: 10.30